Shopping med mamma o sushi!

Idag började jag dagen med att ta med mamma till Göteborg för att spana på spis och diskmaskin till farmor. Hennes är sönder och eftersom vi har tid, och lust, att gå i affärer åkte vi och kollade efter nya till henne. Eller ja.. bättre begagnade. Finns ett ställe där de säljer begagnat byggmaterial o.s.v. dit åkte vi. Vi hittade en fin spis och en fräsch diskmaskin, så pappa och hans syskon skulle väl överlägga så får vi hoppas att de kan köpa dem till henne sen. Farmor skulle bli glad, det vet jag! :)

Vi hittade en Second Hand butik också, som vi alltid gör, gick in och tittade och inhandlade en skrinda till oss. Perfekt att ha när man har barn! Jag minns att vi hade en när vi var små, den var alltid med, fullpackad med saker. Picknickar och strandgrejer och sånt. Jättefin var den, och väldigt bra att köra!

  <----- Vår skrinda

När vi hade varit där åkte vi en sväng förbi Allum och kollade lite, och åt lite lunch och sedan bar det av hemåt.

När Jens kom hem från jobbet meddelade han att hans föräldrar ville bjuda oss på sushi, så vi åkte in till Odai sushibar och köpte varsin 8-bitars portion. Jag fick en "Mama sushi", då är det ingen tonfick och lax utan mer grönsaker och sådant som inte är nån fara för bebisen. Det var jättegott med sushi, och efter ett tag fick man in knycken med pinnarna och kunde äta utan att tappa allting! :)

image413





















Imorgon ska jag till Therese på fika på förmiddagen och sedan är det dags för föräldrakurs! Spännande. Hoppas det är några roliga folk och att vi får en massa bra information!

Ha det så bra!!


Ooooo, glömde ju berätta! Vi ska få en ny familjemedlem! Mamma och pappa har köpt en liten Ester, en labrador/golden valp som kommer hem till dem den 30 maj!!! Så himla kul!! Längtar efter att få träffa den lilla korven!

Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Lycka till på kursen idag!!!!! =)

Postat av: Mormor

Hoppas kursen blir bra och nyttig. Det var ju tur att du tog den sallad du gjorde när det blev sushi till middag.....

2008-05-21 @ 13:43:05
Postat av: Therese

Söta Ester!! Hoppas Monika låter mig följa med å hälsa på henne nån dag! =) Hoppas ni får det bra på kursen! Puss!

2008-05-21 @ 16:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback