Bloggtorka...

Ja, bloggtorka här.. kommer inte på någonting att skriva om, men gör ett försök.

I lördags var jag ju hemma hos mamma och pappa på kvällen. Åkte hem vid 23-tiden och hittade Jens och Timmy hemma, alla andra grabbar hade redan åkt hem. Timmy satt och spelade wow och jens tittade på, haha, vilken fest det var! ;)

Jens berättade att Maja hade kommit in med en kopparorm tidigare på kvällen och lekt med under sängen, så han hade fått plocka fram den och kasta ut den. Blä!! Bara den inte var i sängen, men det sa han att den inte hade varit. Men sen när jag skulle gå och lägga mig, vad hittar jag inte i sängen??!! EN KOPPARORMSSVANS!!! Så äckligt!! De släpper en del av sin rumpa när de blir jagade, så ålar den runt så att själva ormen ska komma undan, och en sådan hade Maja hittat och plockat med in. Fy fy fy!! Så nu kollas sängen flera gånger om dagen så det inte ligger ormar där..

På söndagen bar det av på kalas, lillebror hade fyllt år och skulle bjuda på lunch hemma hos mamma och pappa. Så vi slog ihop hans kalas med Mors Dag. God sallad fick vi och smarrig marängtårta! *Mmmm* Jag hade ju tänkt åka på trädgårdsvisning hos Jessikas pappa, men det hanns inte med, så jag får ta det nästa gång det är! Synd, jag hade ju sett fram emot det!!
Jag fick Mors Dag presenter av Jens också, efter lite tjat *hehe* är ju snart mamma ju! Fick en kantsax och en Humleplanta. Så nu kommer den klättra fint här i trädgården! :)
På söndagskvällen blev det pizza och hyrfilm, American Gangster hette den tror jag. Den var bra men långdragen, ingen film man ska se när man är trött!

Idag har jag varit och handlat, planterat, skurat av halva altanen och fixat iordning lite här hemma. Borde ha städat också, men det är nog ingen idé förrän efter onsdag. Då ska det rivas badrum och byggas, så det är bättre att städa efter det! Jens har blivit sjuk också, ligger och snörvlar i soffan, stackarn! Får se om han kanske är hemma från jobbet imorn. Bara han inte smittar så... Uscha!

Nu ska vi ha fint väder med sol och värme hela veckan vad det verkar, underbaaaaart!!!

Kram kram!!

Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Åhhhh!! Vad vidrigt med en liten ormsvans... Uhh...

2008-05-27 @ 07:13:30
Postat av: Therese

Klart du ska ha en mors dags present! Imon kommer jag till dig på en kaffe, ska bli jätte spännande å se hur det blivit i badrummet! Ha en UNDERBAR kväll i det UNDERBARA vädret!! :) Puss å kram!

2008-05-28 @ 18:45:01
Postat av: Sarah

Fy vad äckligt med en ormsvans i sängen!! Ryser nästan!

2008-05-28 @ 20:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback