Blomsterlandet is da shit!

image432


Woohoo!! Har kommit hem efter en utflykt till blomsterlandet med Therese! Alltid kul!! Det fanns som vanligt en massa blommor man ville ha, men fick sålla lite grann, har inte plats (eller pengar) för alla blommor. Men det slutade allt med att jag köpte en hel del ändå. En Klättervildvin, Iris, parasollblad, Nordiskt kungsljud m.m. Det kommer bli fint i rabatterna! Men plantera får jag göra nån annan dag, jag dör av värmeslag här snart!
Efter Blomsterlandet tog vi en sväng till Allum, Therese köpte lite toppar, och jag spanade in allt jag ska handla när babyn är kommen! :)
Sen blev det en sväng till Jula och sedan bar det av hemåt igen!

image433

Jag fick ringt Färgtrend nu också, vi var ju inne där i lördags och skulle köpa färg till vår vägg. De förra ägarna till vårt hus sa till oss att Färgtrend skulle ha alla färgkoder till vårt hus, och att det bara  var att uppge adressen där inne så skulle det ordnas! Men så lätt var det inte... när vi var där och föklarade det fick vi svaret "Jaha, sa de det? När var detta?" typ goddag yxskaft! Vi provade iaf att söka på adressen men fick givetvis inte fram nåt, så jag ringde nu för att se om det gick att söka på namnet på förra ägarna. De testade men hittade ingenting. Så nu vet vi inte vad vi har för färg! Skit!
Jag frågade om vi kunde ta med brädor in så kunde vi få en liknande färg iaf, och det skulle gå sa hon. Tur det. det blir väl inte samma, men det blir lite färg iaf, så får vi ha det så. Finns inte mycket vi kan göra åt det nu ändå.

image434


Nu ska jag hitta nåt svalt ställe och bara ta det lugnt ett tag! Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Therese

Kul va det!! Som vanligt :) Har faktiskt fått planterat dom små blommorna nu, så fina! Har till och med tat anders på en tur runt så han fick gissa på vilka som va nya, haha! Han hade aldrig kommit på de om han inte såg vart jag vattnat! Lyck till med färgen till huset! Puss!

2008-06-02 @ 17:55:28
Postat av: Jessika!!

Hoppas de blir bra med färgen!! =)

2008-06-03 @ 07:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback